V souvislosti s dotazníkem MŠMT rozeslaným ředitelům škol v rámci debaty o výuce 2. cizího jazyka se na nás obrátila iniciativa sdružení učitelů jazyků s prosbou o předání informací, jak by bylo možné problémy spojené s výukou 2. cizího jazyka řešit, aniž by muselo dojít k jeho zrušení. Této prosbě rádi vycházíme vstříc a doufáme, že tyto informace přispějí k dalšímu prohloubení debaty o výuce 2. cizího jazyka i na Vaší škole.
Považujeme za velmi důležité, aby zůstal 2. cizí jazyk na školách nadále jako povinný předmět. Je ovšem zřejmé, že se přitom neobejdeme bez odborné diskuze, jak a za jakých podmínek lze zajistit kvalitní výuku cizích jazyků a posílit motivaci žáků k aktivnímu zájmu o jejich osvojení.
Mail:
Vážený pane, vážená paní,
obracím se na vás jménem iniciativy sdružení učitelů jazyků (angličtiny, francouzštiny, němčiny, ruštiny a španělštiny) s informacemi o naší komunikaci s panem ministrem Petrem Gazdíkem ohledně plánu na zrušení povinného dalšího cizího jazyka v základním školství, tj. na základních školách a na nižších stupních gymnázií (https://velke-revize-zv.rvp.cz/).
Jsme si vědomi toho, že zajistit organizaci a kvalitu výuky dalšího cizího jazyka je mnohdy náročné a že některé děti v tomto předmětu zažívají neúspěch, proto jsme panu ministru Gazdíkovi navrhli některé konkrétní kroky, které by mohly k řešení těchto problémů přispět, aniž by bylo nutné další cizí jazyk jako povinný plošně rušit. Tyto návrhy najdete v přiloženém dokumentu, který je zároveň reakcí na interpelaci pana ministra Gazdíka v Poslanecké sněmovně ČR 28.4.2022.
Předem vám děkujeme za čas věnovaný přiloženému návrhu a jsme k dispozici pro příp. upřesnění informací.
Se srdečným pozdravem
Olga Nádvorníková
předsedkyně sdružení vysokoškolských učitelů francouzštiny Gallica
Comments